Mart 15, 2011

Tel Cambazının Tel Üstündeki
Durumunu Anlatır Şiirdir

Sizin alınız al inandım
Morunuz mor inandım
Tanrınız büyük âmenna
Şiiriniz adamakıllı şiir
Dumanı da caba
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

...
Bütün ağaçlarla uyumuşum
Kalabalık ha olmuş ha olmamış
Sokaklarda yitirmiş cebimde bulmuşum
Ama ağaçlar şöyleymiş
Ama sokaklar böyleymiş
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

.....

Aşkım da değişebilir gerçeklerim de
Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
Yan gelmişim dizboyu sulara
Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum
Hiçbirinizle dövüşemem
Siz ne derseniz deyiniz
Benim bir gizli bildiğim var
Sizin alınız al inandım
Sizin morunuz mor inandım

........
Ben tam dünyaya göre
Ben tam kendime göre
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız.

.......................................
Acıyor şiiriyle  başlayan turgut uyar hayranlığımın ikinci şiiri kendileri...
Sene itibariyle tam kestiremiyorum sanırım 2003tü, üniversiteden döneli  altı ayı devirmiş olmalıyım çünkü o altı ayı evde gündüz uyuyup gece sabaha dek kitap+müzik+tv ile tüketmiştim neyse yakın bi arkadaşımıza destek amaçlı katıldığımız edebiyat kursunun sonuna doğru bir şiir dinletisi düzenleme kararı alınmıştı. Ben en karanlık hallerimdeyim o sıralar; sürekli mutsuz-agresif bir irem, saçlar uzun dağınık göz altları mor hayalet modunda geziniyorum ortalıkta. Kurs hocamız olan arkadaşımı ve ablamı kıramayarak ben ilk deneyimimi yaşadım sahnede. Yapamam dedim hep, çok iyi olduğumu da düşünmüyorum hala, toplamda dört dinleti yaptık. Ekipte yanılmıyorsam benden başka ilk kadrodan kimse kalmamıştı son dinletiye geldiğimizde, en son ekibimizde aldığımız ağır darbe sanırım bizi bir kez daha bir araya getirir uğur için bir gece olmalı.... Ben o dört yılda ne değişimlere uğradım şimdi özetleyemem çabalasam da neyse elim ayağıma dolaşsa da çıktım sahneye heyecandan bayılacak gibi oldumsa da çıktım ve hiç unutmadım dizelerimi ama ruhsuzdum sanki belki sadece acıyor'u hissederek okudum ilk dinleti, ilk şiir... tabi ben muzurluk yapmadan duramayacağım için sevgi duvarında protokole de selam çakıp sanat sevicileri demiş te olabilirim en çok da orda keyif almış ta olabilirim :)