Kasım 29, 2010

tefsir

    Uzun bir aradan sonra iki saat te olsa sınava girmek ve sıkıcı bir sınıfta oturmak mecburiyeti ciddi derecede rahatsız etti beni doğrusu. 5+3 4+2 toplamda 14 yıllık eğitim hayatım boyunca sözlüler ve okumalar dışında -anlatmayı saymıyorum o en büyük kabusum olmuştur her zaman- sınav sonrasıdır en sevmediğim şey... Herkesin ortak şikayetidir belki ama ben ciddi derecede sınav sonrasında kendimi koca bir ahmak yada daha doğrusu bir gece suda bekleyip de şişmiş kocaman bir et parçası gibi hissediyordum bugün de öyle oldu işte. Şimdilerde oturduğum ilçenin aynı isimli lisesinde bahçede bi camel içtim ve düşündüm o çirkin betonarme binaya bakarken, on bir yıl olmuş liseden mezun olalı dile kolay, hayatımda o kadar çok şey değişti ki yazsam kollarım tutmaz olur belki ama gereksiz detaylarda kaybolmadan konunun özünü anlatayım; sadece kızların bulunduğu bir lisede okumak eğlenceli olsa da benim gibi ev kuşu-asosyal biri için epey zorlayıcı oldu sonrasında karışık eğitim faslı aslında hayatımda yaptığım bütün ahmaklıkların bu acemiliğimden kaynaklandığını düşünüyorum. Eğitildik belki de taze dostumun dediği gibi boyumuzun belki de üç katı yüklendi bilgi ve bundan tartamadık bocaladık evet pişman olmadım okul tercihimden -on buçuk  yaşındayken neyi tercih ettiysem sorulmuş gibi- sadece biraz da hayatı öğrenseydik yani ikili ve çoğul ilişkileri de öğretselerdi o eğitimin yanı sıra öyle şaşkoloz kalmazdım ankaranın göbeğinde bir başıma... Suçlama değil elbet bu yani kimi neyi suçlayacam ki şuan yada elime ne geçecek bundan ama kendimi güçlü bir akıntıya kapılıp sürüklenmiş ve ziyan bir hayat yaşamış biri olarak görüyorum öğrencilik ve sonrasında ta ki yakın zamana dek.