Kasım 06, 2010

yol şarkılarım_12

          yürüyorum yine acelem var hep kaçırdıklarımı seri hareketlerle yakalayacağıma inanıyorum sanırım bundan acelem ama yararsız bu maalesef neyse yalan başlıyor kurban'dan bende deniz gibi artıkım ilahi aşka inanıyorum gerisi geçici bir heves zira belli belirsiz bir soğukluk değil sanki bendeki her bitişin ardından böyle olur demeyin yeni biten birşey yok çünkü ikinci neyse geliyor neyse yokuş aşağı iniyorum eski sabah marketin yokuşundan -ilkokuldayken eve dönüşte ne büyük gelirdi bana o yokuş, ne zordu kış günü çamura bata çıka inmek en büyük kabusumdu ne masum kabuslarım varmış o vakitler henüz- Yalanla yaptığım açılışa tabi isim listesinden devam ettiğim için dinlemeye, duman geliyor o beni benden alan adam elbet şarkı oturuyor içime kaan diyor ya yamacımda bir kurt ölmüş aşktan benim bittiğim an işte o an ; sanki bakma bana öyle derin diyor sanki benim içimdeki aşk elimdeki saz yeter canıma diyor ve yine sanki yalnızlık paylaşılmaz diyor böyle sürüp gidiyor ya bu adama aşkım oğlumun adına kadar geliyor kalıyor orda. sonra ardından ki bunu ben seçiyorum bu sefer mp3 çalarım değil, yaz günleri nasıl bi güzel söylüyor yaşar kurt, ah ulan diyorum bu şarkıyı yaşar söyleyene kadar ben nerdeymişim hayıflanıyorum her dinleyişimde ...
        bir fırtınayla başlayıp dinginlikle bitiyor yaklaşık on dakikam ruh halimde bu kadar hızlı diniyor koca bir boşluk kalıyor benden geriye... sıcak su iyi gelir diyorum iyi geliyor mu gelmese şuan yatıyor olurdum burda değil sanırım ve sanıyorum o an başka dilde söylesem derdimi sanki bi o kadar keskin olur söyleyişim istediğim gibi yani yaz günlerinde rüyadaki esrar dolu ha'ller diyoya yaşar öyle çarpsın istiyorum ruhumda derin en derin hicrandır o günler ... demem o ki öyle sarsmak istiyorum sizi ve istiyorum ki bu şarkıdaki yada bunun gibi beni yaralayan şarkılardaki o şifre kelimeleri bulup çıkarayım da artık savunma mekanizmama gerek kalmasın öylemesine istediğim gibi yalın kalayım... bilmiyorum mümkün mü ama öyle şeyler söylebilmek isterdim ki her kelimesi seni çeksin saklasın bir yerlerde derin ... ama öyle aşk için yazmak sade boş geliyor tabi güzel ama sadece bir erkeğe veyahut hatuna ise aşk kalıyor işte havada asılı ...
      birde cila çekiyorum ruhuma iyice batsın diye yarayı seçiyorumo aradaki keman soloda yitip gitmek geliyor her dinleyişimde içimden gözlerimi kapatıp eşlik ediyorum...
      kapanış ise yağmurlar elbet şebomsuz  olmaz hiç bi vakit yağmurlar yağsın yüzüme de alsın gitsin kederimi şarkılarımın üstüne kapanışı sonundaki kalp atışıyla beni çarpan bu şarkıyla yapmalıymışım şimdi buldum dinlerken:))

öyle şeyler söyleyebilmek isterdim ki anlatabilmek
her kelimesi seni çeksin saklasın bir yerlerde; derin

öyle şeyler gösterebilmek isterdim ki resmedebilmek
rüzgar olmak isterdim ki eseyim etrafında; serin

bu bir rüya bu bir dua
ne dersen de, öyle olsun

rüzgara karşı uçmaya çalıştım
gözlerim kapalı seni aradım, seni aradım
körebe oynar gibi
el yordamıyla, sezgiyle

çocukken sahip olduğum kırmızı rugan ayakkabılar
onlar da senin gibi çok tatlıydılar ama;
canımı yakardılar
acıtırdılar
....
öyle bir ilaç bulabilmek isterdim ki kurtulabilmek
aşka dair bıraktığın korkulardan ama yaram çok derin

bıçakla keser gibi kesip atabilmek bütün her şeyi
kesebiliyorsan ruhumu, dene; duygularımı, yüreğimi; beni

bu bir rüya bu bir dua
ne dersen de, öyle olsun

rüzgara karşı uçmaya çalıştım
gözlerim kapalı seni aradım, seni aradım
körebe oynar gibi
el yordamıyla, sezgiyle