Kasım 18, 2010

yol şarkılarım_18_uyku

      uyumayı azaltalı daha da bi sevdim ayık iremi, kendime ayıracak vaktim oluyor birazcık da olsa müzik dinlemeye vede yazmaya... belki de bir sene sonra gülecem ne çocukca yazmışım silsem mi acaba diye ama silmeyeceğim belki bir kaçını ama tümünü değil lise yıllarımda -böyle bir cümle kuracağımı yıllar evvel biri dese bi tarafımda gülerdim sanırım neyse-  kompozisyon dersinde yazmayı severdim ne kadar daraltılsak da bir cümleye ya da milyonlarca kez bir sürü insanın yazdığı bir kelime hakkında da olsa yazmayı severdim ama okumayı değil onu hiç sevmedim... Yıllar sonra çıkıp ta sahneye şiir okuduğumda hem de dört kez yahu, eve gidip düşündüm bu irem o lisedeki tod anderson irem mi diye,e vet ölü ozanlar derneği bahsettiğim lisede okuduğum ve beni çok yaralayan hemde bana ne denli doğru bir yolda olduğumu gösteren o güzel kitaptaki tod'dum, ben kendi içine dönük utangaç mahçup potansiyelinin farkına varamayan ürkek ama  bir o kadar komiktir ki; lise edebiyat hocamın dediği gibi seçkin, orta okuldaki  tıkanıklığımın içinde de olsam kimya hocama göre de faal bir öğrenciydim... beni tod anderson olduğum için dışıma çıkarmaya çalışan ilkokul öğretmenim vakti zamanında  annemi uyarmıştı bu konuda bu kız çok zeki ama dikkat edin çok hassas içine daha da kapanmasın diye ama tınn bizimkiler o ayrı... Ben tabi o zamanlar bunları bütünleştirecek kabiliyette değildim elbet ama ilkokul örtmenimin ne dediğini yada neden anneme ve bana ısrarla mezun olduğum okula gitmemem gerektiğini söylediğini anladığımda üniversitede idim sanırım. Suçlama değil aileme karşı yaptığım ama inceden de bir sitem var içimde, fikonun da dediği gibi kızıyorum aileme kişisel gelişimimizin tamamlanması bu kadar sürmemeliydi bu noktada bende onlara kızıyorum keşke bıraksalardı da biraz daha sürünseydim ama 28 i bulmasaydı şu noktaya gelmem...
        Parçalandım ve her bi parçamı ayrı yere bıraktım candan dinliyorum ve bu şarkıyı yaşıyorum ilk çıktığında kavrayamayışımın sebebi benim bu olgunluğa henüz ulaşamamamdan kaynaklı imiş bunu şarkıyı irdelerken farkettim seviyorum candanı ve bi çok şarkısını bu aralar mühim değil ve parçalandım ama bir de gölgesizleri izledikten sonra ben kimim daha da bir mana buldu bende